Ilotulitus

Kesäkauden päätösjuhla Venetsialaiset lauantaina 31.8.

Elokuun viimeisenä lauantaina 31.8. juhlitaan Uudessakaupungissa vanhan tavan mukaisesti kesäkauden päättymistä Venetsialaisten merkeissä. Ilta aloitellaan Pakkahuoneen vierassatamassa Nukketeatteri Piironginlaatikon koko perheen Venetsialaistyöpajassa, jossa askarrellaan Satulintuja. Tehdyn linnun voi ottaa mukaansa tai sen voi jättää yhteiseen installaatioon rannan läheisyyteen. Lapsille on tarjolla myös kasvomaalauksia sekä pomppulinnaa. Musisoinnilla jatketaan, kun Pakkahuoneen torin lavalle astuu näyttelijä-laulaja Anna Hanski.

Samana iltana soudetaan iltahämärissä myös Rauhansoutu, vuonna 1721 solmitun Uudenkaupungin rauhan muistoksi. Kolmessa, 6-henkisessä venekunnassa, soutavat Ruotsin (Pohjola-Norden), Venäjän (Suomi-Venäjä Seura) sekä Suomen (Vakka-Suomen Reserviupseerit) joukkueet. Veneet soudetaan Pakkahuoneelta Sorvakon sillan viereiselle Tervatorille ja takaisin 21.30-22 välisenä aikana, päätapahtuman ollessa Tervatorilla. Valaistuissa veneissä ovat maitten liput ja barokkiasuissa esiintyvät airueet ja perämiehet lukevat sillan pielessä keskeisen pätkän rauhansopimuksesta venäjäksi, ruotsiksi ja suomeksi.

Näyttävän soudun jälkeen ilta huipentuu klo 22 esitettävään ilotulitukseen ja rannan ravintoloissa saa viihtyä yöhön asti!

Pakkahuoneella
klo 18-19:30 Satulintu-työpaja*, Nukketeatteri Piironginlaatikko
klo 18-20 Kasvomaalauksia, pomppulinna
klo 20-22 Anna Hanski

klo 21:30 Rauhansoutu Kaupunginlahdella
klo 22 Ilotulitus

Rannan ravintoloissa
klo 19:00 Kalle & Susse, Captain´s Makasiini
klo 20:30 F & Ukibiza, Bistro Bay

klo 21:30 Kädettömät isät, Captain´s Makasiini
klo 23:00 HardRocking in Uki - Jailbreak live, Bar m'UKI
klo 23:30 Dinturist, Captain´s Makasiini

Ilotulituksen meille mahdollistavat Uudenkaupungin Matkailutoimisto, Bar M'uki, Bistro Bay, Captain´s Makasiini, Mainostoimisto Grafesko Oy, Telmarin Oy, Uudenkaupungin Tilitoimisto sekä Vakka-Suomen Puhelin Oy.

Tervetuloa tunnelmalliseen Venetsialaisiltaan!

Lisätietoja tapahtumasta: