Torimyyntiä

Menovinkit viikolle 31 - Uudenkaupungin tapahtumat 29.7.-4.8.

Helteisen viikonvaihteen jälkeen alkava viikko näyttää vähintäänkin leppoisan lämpimältä. Käynnissä oleva Crusell-viikko tarjoilee monipuolisen kattauksen konsertteja, pelimusiikista konserttitanssiaisiin sekä tasokkaisiin kirkkokonsertteihin. Torstain piknik-konsertin, Lyhtyjen yön tähtenä loistaa legendaarinen Pepe Willberg ja lauantain päätöskaronkka on kaikille avoin ilmaiskonsertti Kaupunginlahden rannassa, jota pääsee kuuntelemaan vaikkapa rantaravintoloiden terasseilta.

Tämän viikon opastetuilla kierroksilla kuunnellaan torilla Crusell-viikon Päivän puhallus ja keskiviikon kierros toteutetaan rooliopastuksena porvarisrouva Sanni Winterin johdolla. Kuluvalla viikolla tehdään myös kesän viimeiset Myllymuorin retket ja kaljaasi Olgan risteilyt. Perjantain Myllymuorin matkassa voi lähteä koko perheen piknikille Rauhanpuistoon. M/S Kertulla matkataan arkisin Isonkarin majakkasaarelle. Torstaina visaillaan Kertun Torstaivisa-risteilyllä ja perjantaina on vuorossa opastettu sighseeing-risteily. Ravintoloilla ja terasseilla on mukavaa musiikkipitoista ohjelmaa ja tutustua kannattaa myös mielenkiintoisiin näyttelyihin sekä museokohteisiin kuten Wahlbergin museo, Merimiehenkoti sekä Luotsimuseo. Äläkä unohda muita nähtävyyskohteita mm. Pilvilinnaa, Automuseota, Bonk-museota sekä Merikeskusta Pakkahuoneen rannassa.

Tutustu tästä koko viikon tapahtumalistaukseen!