auringonkukat

Viikon 37 menovinkit - mukavaa tekemistä Uudessakaupungissa

Vanhojen talojen viikonvaihteen jälkeen voidaan hetki hieman huokaista, mutta syksyinen viikko tuo tullessaan jälleen monenmoista harrastetta. Lapsiperheille on tarjolla Ipana-Messin viikko-ohjelmaa vauvatreffeistä perhekahvilaan. Tiistaina vauvaloruillaan ja torstaina kuullaan ihania satuja kirjaston satutunnilla.

Kirjaston syksyn lukupiirissä tiistaina käsitellään pohjoismaisten palkittujen nykykirjailijoiden teoksia. Perjantai-illan toivotut konsertissa Crusellissa, Mari Palo ja Hannu Lehtonen tulkitsevat eri vuosikymmenien suosittuja musiikkikappaleita Seppo Hovin säestyksellä.

Museoista ovat avoinna Wahlbergin museotalo ja Automuseo. Wahlbergin talossa voi lokakuun loppuun asti tutustua entisajan lasten elämästä Uudessakaupungissa esittelevään näyttelyyn. Automuseon kolmessa avarassa näyttelyhallissa on esillä mahtava joukko menopelejä. Pakkahuoneen kahvilassa jatkuu Vakka-Suomen Taideyhdistyksen vuosinäyttely. Runonkulman Galleria tutustuttaa seitsemän Vaasasta tulevan taidegraafikon Totta ja Tarua -yhteisnäyttelyyn. Taiteilijoiden Hiltu Sallisen ja Heli Sammaliston maalauksiin voi tutustua Galleria Horisontin Kaksinaista -näyttelyssä. Seinätyksin -näyttelyssä Crusellissa on esillä Senni Aleksandran ja Liisa Tarleena Öhmanin kollaaseja, installaatioita ja performatiivista videotaidetta. Kirjaston aulassa voi tutustua leluihin, My little Pony -keräilijän kokoamassa lelunäyttelyssä. Ravintoloilla on omaa ohjelmaa, jota tällä viikolla tarjoilevat Bar IN-TO Pietolassa, Hotelli Lännetie, Bar m´UKI sekä Captain´s Makasiini. Liikunnan ilosta voi nauttia vaikkapa uimahallin pärskeissä tai lempeällä, kehoa ja mieltä tasapainottavalla joogatunnilla.

Tutustu viikon ohjelmatarjontaan tästä linkistä!