Demokatu

Demokatu kokeilu aiheuttaa muutoksia keskustan liikennejärjestelyihin

Uudenkaupungin kaupunki järjestää pop-up keskustakokeilun heinäkuun lopussa. Demokadun nimellä kulkeva kokeilu vaikuttaa keskusta-alueen liikennejärjestelyihin muutaman viikon ajan.
Alinenkatu väliltä Sepänkatu ja Koulukatu tullaan sulkemaan muutamaksi viikoksi moottoriajoneuvojen läpiajoliikenteeltä ja se muuttuu väliaikaisesti kävelykaduksi. Kyseisen tieosuuden alkupäässä olevat invaparkit tulevat säilymään ja huoltoajo sallitaan.
Niin ikään pihaanajo Apteekinkulman kiinteistöihin Alisenkadun puolelta on mahdollista. Liikennejärjestelyt toteutetaan viikolla 30. ja väliaikaiset muutokset puretaan viimeistään viikolla 36.

Demokadun kokeilut ulottuvat myös torille ja Rauhanpuistoon. Torille tulee mm. kasveja, pieniä puita ja penkkejä. Rauhanpuistoon kootaan riippumattokeidas. Osa demokadun kokeiluista on lyhytaikaisia, osa kestää koko elokuun.
Demokatu on nimensä mukaisesti kokeilu ja sen tilat ja tapahtumat ovat prototyyppejä ja testiversioita. Tervetuloa tutustumaan, testaamaan ja katsomaan.

Mikäli teitä kiinnostaa järjestää pop-up tempauksia tai promootioita demokadun aikana esimerkiksi Alisenkadun ”puistossa”, ottakaa reippaasti yhteyttä.

Demokadun infopiste, näyttely- ja työpajapiste avautuu osoitteessa Alinenkatu 24. Avajaisia vietetään torstaina 26.7. klo 13-18. Tervetuloa!

Lisätietoja:
Sonja Stenman
Uudenkaupungin kaupunki / Ukipolis Oy
Demokatu Uusikaupunki -hanke

Demokatu-projekti on saanut rahoitusta Maaseudun kehittämisyhdistys Ravakka /Leader Ravakka ry:ltä.