Isokarin majakka

Menovinkit 16.-22.7.

Viikon 29 tapahtumalista on jälleen pitkä! Tällä kertaa poimintoihin on valittu erityisesti lapsille suunnattua ohjelmaa:

Myllymuorin synttäriseikkailu lapsille tiistaina ja torstaina klo 11-12.30

Hauska laulua, leikkiä, loruja sekä kuvia sisältävä retki Uudenkaupungin nähtävyyskohteissa vie tarinasta toiseen. Reitti kulkee Vaakahuoneelta, Uuden kirkon, torin, Seikowin vanhan koulun ja Merimiehenkotimuseon kautta Myllymäelle.

Ohjelmallinen iltatori keskiviikkona klo 16

Lasten satama klo 16.30-18.00 Ohjelmassa: Vauhtimimmit esiintyvät. Koko kesän keskiviikkoisin jatkuvan Lasten sataman toimintaan osallistutaan oman aikuisen kanssa.

Koko perhe liikkuu sunnuntaina klo 17

MLL Uudenkaupungin järjestämä ryhmä kokoontuu kesäsunnuntaisin 12.8. asti. Ryhmässä kaikenikäiset liikkuvat yhdessä hauskalla tavalla, pelaillen ja leikkien. Tämä liikuntaryhmä sopii ihan kaikille! Toiminta on maksutonta, ja voit tulla mukaan vain yhdeksi kerraksi tai vaikka joka kerta!

Lasten merirosvoristeily Kaljaasi Olgalla perjantaina klo 15

Lasten ja seikkailuhenkisten oma merirosvoristeily. Risteilyllä kierretään Uudenkaupungin saaristossa ja kuullaan mitä mielenkiintoisimpia juttuja ja koetaan sitäkin enemmän. Mukaan reissuun on värväytynyt joukko jännittäviä ja iloisia piraatteja, jotka keksivät matkan aikana kaikenlaista hauskaa tekemistä.

Wahlbergin museotalo

Wahlbergin talon rakennutti 1870-luvun alussa uusikaupunkilainen tupakkatehtailija Fredrik Wahlberg. Nyt tämä entinen porvariskoti tutustuttaa 1800-luvun lopun asumiseen ja elämiseen. Uudenkaupungin kaupunginmuseona toimivan talon yläkerrassa on laaja merenkulkumuseo.

Kesäaikana Wahlbergin museotalon piharakennuksessa on kaikkien lapsivieraiden suosima leikkipaikka.

Herrasväen käytöskoulu keskiviikkona klo 11-12

Tänä kesänä opetellaan jälleen kunnon herrasväen käytöstapoja. Merikaupungin porvarisperheissä lapset opetettiin entisaikaan jo pienestä pitäen hyville tavoille.
Oppaan johdolla käytöskouluun osallistuvat lapset pääsevät kokeilemaan mm. kävelykepin käyttöä, ja opettelemaan oikeanlaisia kumarrus- ja niiaustekniikoita.

Automuseo

Automuseossa perheen pienimmänkin autofanin päiväunet käyvät todeksi. Kolmessa avarassa näyttelyhallissa on esillä mahtava joukko menopelejä vuosien varrelta

Automuseo avoinna joka päivä klo 10-18.

Bonk

Bonk on hullunkurinen fantasiatuote, joka juontaa juurensa kuvataiteilija Alvar Gullichsenin ideasta. Museossa on esillä mm. toimintavapaita koneita, kosmisen terapian sovellutuksia, disinformaatiojärjestelmiä sekä paikallistettuja mustia aukkoja.

Lasten työpajassa voi rakennella omia Bonk-koneita. Konepajassa työskentely on maailman huvittavinta ajankulua tohtori Lithiumin pedagogisten teorioiden pohjalta. Lapsityöläiset voivat myös osallistua Bonk-aikakoneen rakentamiseen. Palkkaa ei makseta - muttei toisaalta niellyistä muttereistakaan laskuteta. Konepaja toimii Bonk-keskuksen aukioloaikoina.

Piiloleikki

Piiloleikki on pienistä pronssiveistoksista koostuva, kaupunkiin pysyvästi kätketty reitti, joka innostaa liikkumaan ja tutkimaan ympäristöä. Kartan saat matkailutoimistosta tai www.piiloleikki.fi Mobiililaitteilla pelattava Piiloleikki-peli sisältää veistosten ympäristöön liittyviä tarinoita ja tehtäviä.

Kotieläinpihat

Nopperlan kotieläinpiha ja kesäkahvila
Avoinna kesäkuun alusta elokuun puoliväliin. Nähtävillä mm. biisoneita.

Kotieläinpiha Iloiset Veijarit
Kotieläinpihalta löytyvät kissat, possut, lampaat, vuohet, kanat, kukko, kani sekä poni. Samassa yhteydessä Kotileipomo Taina Vuorion kahvila. Avoinna kesä-elokuussa ma-la klo 9-17 ja su klo 12-17.

Lue lisätiedot ja kaikki muutkin viikon menovinkit klikkaamalla kuvaa!

IMG_6577_menovinkit_klikkaatästä_3000_0.JPG