Sorvakonsilta

Menovinkkejä viikolle 29 - Uudenkaupungin tapahtumia 15.-21.7.

Heinäkuu on jo puolillaan ja tapahtumavauhti sen kun vain kiihtyy. Myllymuorin tiistaisen ja torstaisen seikkailukierroksen lisäksi voi Myllymuorin seurassa lähteä perjantaina koko perheen piknikille Rauhanpuistoon. Keskiviikkona on jälleen mahdollista tutustua kaupunkiin oppaan johdolla, kävelykierroksella. Pakkahuoneen keskiviikon iltatorilla viihdyttävät Kalakaverit ja Männäisten perjantain torilla esittäytyvät tulevat festivaalit Crusell-viikko ja Jazz kukko. Lauantaisen Tul toril -tapahtuman teemana on Loma, kuinkas muutenkaan. Loppuviikosta kokoonnutaan Lokalahden Nopperlaan, maailman kovimmille maalaisfestareille Karjurockiin. Lokalahdella kisataan lauantaina myös Ike-hölkka, jolloin urheilukentällä on omat sarjansa niin lapsille kuin aikuisillekin.
Viikottaisten Isonkarin ja Katanpään sekä suositun Torstaivisan lisäksi perjantai-iltana käynnistyvät M/S Kertun parin tunnin Sightseeing-risteilyt. Tiftö-aluksen matkassa pääsee tiistaina ihastelemaan kuunsiltaa ja välkkyviä väylävalojonoja Kuutamoristeilyllä. Haiduksen saaren Odine ravintolaan jatkuvat säännölliset kuljetukset perjantaisin, lauantaisin ja sunnuntaisin. Elokuvateatterikaan ei hiljene heinäkuussa, vaan leffaan voi mennä myös keskellä kesää. Ravintoloilla ja terasseilla on mukavaa musiikkipitoista ohjelmaa ja äläkä unohda museoita ja muita nähtävyyskohteita sekä monipuolista näyttelytarjontaa.

Löydät koko kattauksen tästä linkistä!