Merellinen iltakuva

Uusikaupunki mukana Kotimaan matkailumessuilla 20.-22.4. Suomen Saariston yhteisosastolla

Kotimaan matkailumessut järjestetään jo kymmenennen kerran tulevana viikonloppuna 20.-22.huhtikuuta Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Esillä on kattavasti koko kotimaan matkailu- ja kulttuuritarjonta. Samaan aikaan matkailumessujen kanssa järjestetään Puutarhamessut,Design – ja Käsityötori, Keräilykevät sekä Platta-levymessut. Samalla sisäänpääsyllä pääsee tutustumaan kaikkiin messukeskuksen viikonlopun tapahtumiin.

Merihenkinen yhteisosasto

Uudenkaupungin matkailutoimisto on mukana messuilla Suomen Saariston merihenkisellä yhteisosastolla. Yhteiseltä ständiltä löytyvät myös naapurikunnat Kustavi ja Taivassalo. Osaston numero on E 702. Saariston yhteisosastolla ovat mukana lisäksi Turku, Naantali, Parainen, Kemiönsaaret, Salo, Rauma sekä Pori.

Osastolla esitellään laajasti koko alueen matkailupalveluita kuntien omilla esitteillä. Uudellakaupungilla on jaossa Valitse Uusikaupunki 2018- esite, jossa on mukana runsaasti uusikaupunkilaisia matkailutoimijoita ja palveluiden tuottajia.

Koko messujen ajan ständillämme on yleisökilpailu, jossa kupongin täyttämällä ja yhdistämällä oikean kunnan oikeaan tapahtumaan voi voittaa merellisen ruokailu- ja majoituspaketin kahdelle hengelle. Voittopaketteja on kolme, yksi Uudessakaupungissa, yksi Kustavissa ja yksi Taivassalossa.

Visit Uusikaupunki esittäytyy

Uudenkaupungin matkailutoimistolle on valmistunut tämän vuoden alusta uusi, Visit Uusikaupunki –verkkosivusto. Verkkosivuilla esitellään kattavasti alueen palvelutarjontaa sekä ajankohtaisia uutisia. Myöhemmin kevään aikana sivuille on tulossa myös verkkokauppa, josta palveluita on helppo ostaa verkkosivuston kautta.

Yli 400-vuotta vanha Uusikaupunki esittäytyy messuilla täynnä tekemistä olevana matkakohteena ympäri vuoden. Historialliset puutalokorttelit, vaikuttava luonto, mielenkiintoiset ja uniikit nähtävyydet, palvelevat puodit sekä monipuoliset harrastusmahdollisuudet, jotka kaikki vielä sijaitsevat lyhyen välimatkan päässä toisistaan.

Myös tapahtumatarjontaa on yllin kyllin mm. Minifarmi & Kukkamessut 19.-20.5., Merefestit 8.-10.6., 20. Nopperlan Antiikkimarkkinat 14.-15.7. Suomen huippuartisteja kuullaan Karjurockissa 19.-21.7. ja kansainvälinen Crusell-viikko 28.7.-4.8. kokoaa musiikin ystävät kaupunkiin. Tul toril –teematoritapahtumat 9.6.-1.9. viihdyttävät kesälauantaisin ja Pakkahuoneen iltatorit 27.6.-8.8. keskiviikkoisin. Myllymuorin synttäreitä juhlitaan lasten seikkailuretkillä heinäkuussa. Katujuna puksuttaa keskustassa keskikesällä ja uutta ovat opastetut junakierrokset heinäkuussa keskiviikkoisin klo 14.

Kesäteattereita on tarjolla parikin kappaletta. Lentävän Lokin kesäteatterissa Kaupunginlahden rannalla viihdyttää ”Pikkujättiläinen – Torsti Tulion elämä, naiset ja baari” ja Pyhämaan Suviteatterissa nähdään ”Munaako herra ministeri?”.

Entistä enemmän mahdollisuuksia merelle

Tulevana kesänä on myös entistä enemmän mahdollisuuksia merelle erilaisten teemaristeilyjen muodossa. Kaljaasi Olgan matkassa voit risteillä Katanpään linnakesaarelle ja lapsille on hauskoja Merirosvoristeilyjä. M/S Kertun kyydissä voit Isonkarin majakkamatkan lisäksi lähteä linturetkelle, hyljesafarille, opastetuille pikkuristeilyille, jännittävälle Kieltolakiristeilyille tai osallistua supersuosittuun Torstaivisaan. Tiftö V:llä tutustut lähivesiemme historiaan Kolmen salmen risteilyillä. Voit myös ihastella täysikuuta Tiftön Kuutamoristeilyillä tai rentoutua Saunaristeilyillä. Velhoveden rengastiellä nautit saariston lumoista pyöräillen.

Messut ovat avoinna perjantaina klo 10-17, lauantaina klo 9-17 ja sunnuntaina klo 10-17.

Tervetuloa tutustumaan Uudenkaupungin ja Suomen Saariston mielenkiintoiseen tarjontaan osastolle E 702!

Lisätietoja: Irmeli Laaksonen, matkailusihteeri
puh. 0440 515 209, irmeli.laaksonen@uusikaupunki.fi