Olga Pakkahuoneella talvella

Viikon 9 loppuviikon menovinkit Uudessakaupungissa

Talvinen Uusikaupunki tarjoilee jälleen monipuolista näkemistä ja tekemistä  viikonvaihteessa.

Uudenkaupungin automuseon kolmessa isossa hallissa riittää nähtävää. Kokoelmissa on mm. reilusti yli sata autoa, hyvä valikoima veteraanimopoja, muutama moottoripyörä sekä kaksi lentokonetta. Lisäksi museossa voi tutustua Turun Unicefin edustajien valmistamiin Anna & Toivo nukkeihin. Nukkien myynnistä saadut varat menevät lyhentämättömänä UNICEFin käyttöön, maailman hädänalaisimpien lasten auttamiseksi. Museo on avoinna joka päivä klo 11-17 ja sinne on erillinen pääsymaksu.

Housut_pois2.jpg

Uudenkaupungin teatterissa nähdään viikonloppuna kaksi eri esitystä. Lauantaina päivällä 3.3. klo 13 on vuorossa kamarimusikaali ”Sylvia, Tuija ja laulava patja”. Hyväntuulisessa, hauskassa ja hyvät arvostelutkin saaneessa näytelmässä kuullaan Heli Laaksosen murrerunoja vähän uudella tavalla. Paikallinen musiikin ja kulttuurin monitoimimies Rauno Melos on säveltänyt musiikin Helin runoihin ja niitä lauletaan yksin, kaksin sekä pienen enkelikuoron voimin.  Samaisena lauantaina illalla klo 18 nähdään menestysmusikaali ”Housut pois”. Tämä mukaansatempaava musikaalikomedia kertoo tavallisten työttömien miesten hulvattomasta selviytymistarinasta laman ahdingosta parkettien parrasvaloihin.

Pirteänä pakkaspäivänä voi harrastaa vaikka talviuintia. Haimiossa on sunnuntaisin avoinna kaksi eri saunaa talviuintia varten. Haimion Metsälehton sauna lämpiää sunnuntaisin klo 16-18 ja Haimion vapaasauna klo 15-17. Uinnista peritään pieni maksu, jolla katetaan lämmityskustannuksia.

yomeri.jpg

Taiteen ystäville on kulttuurikeskus Crusellissa raumalaisen kuvataiteilija Pentti Peuran taidenäyttely ”Mereni, rantani”. Näyttely on avoinna 15.3. asti  ti-pe 10-17 ja su 12-16. Taiteilija Pentti Peura on itse esittelemässä näyttelyään  4.3., 9.3., 11.3. sekä 15.3.

"Musta tuntuu" -valokuvanäyttely on esillä Uudenkaupungin kirjaston Galleria Kirjavassa maaliskuun ajan. Näyttely kiteyttää neljän kuvaajan omaperäisen näkemyksen aiheesta.  Kuvaajat ovat Vakka-Suomen taideyhdistyksen jäseniä ja edustavat yhdistystä. Näyttelyyn voi tutustua lauantaisin klo 10-14 ja muulloin ma-pe klo 10-19.

Galleria-Taidelainaamo Horisontti  on avoinna lauantaisin klo 10-14 ja muulloin ti-pe klo 13-17.

Salmela_runonkulma.jpg

Runonkulman Galleriassa on maaliskuussa esillä Hannele Salmelan sekatekniikalla tekemää taidetta. Näyttelyn nimenä  on ”Ehkä olen lintu tai sitten puu”. Teokset ovat esillä 24.3. asti. Galleria on avoinna lauantaisin klo 11-15 ja keskiviikkoisin klo  16-19.

Kalannin koulun vanhempainyhdistyksen järjestämä, koko perheen iloinen Männän Talvirieha  järjestetään sunnuntaina klo 12-15 Kalannin koululla osoitteessa Astalankuja 1. Tapahtumass a on luvassa tuote-esittelijöitä, Männän arpajaiset, buffetti, myynnissä myös makkaraa, karvakaveri Neco, Kalannin VPK:n paloauto, mahdollisuus pulkkamäkeen ja luisteluun (säävaraus, omat välineet mukaan). Kaikkien kävijöiden kesken arvotaan sähkösavustin.

Vakka-Suomen Latu järjestää koko perheelle suunnatun talvitapahtuman Kasarminlahden laavulla sunnuntaina 4.3. Lähtö laavulle on Golfkentän parkkipaikalta, Välskärintie 2 H klo 13 - 16. Laavulle voi saapua myös oman aikataulun mukaan. Paikan päällä on tarjolla nokipannukahvia, teetä, mehua sekä pullaa. Tarjoilusta peritään vapaaehtoinen maksu, mutta myös omat eväät voi halutessaan ottaa mukaan.

Näistä ja muista saat lisätietoja:  http://uusikaupunki.fi/tapahtumakalenteri
Vinkkejä myös: www.visituusikaupunki.fi